অসুস্থতার জন্য ছুটির ইমেইল টেমপ্লেট

এখানে কয়েকটি ভিন্ন রকমের টেমপ্লেট দেয়া হল যা আপনি ফলো করতে পারেনঃ


১। সিম্পল ইমেইল স্যাম্পল

একদিন ছুটির জন্য এই টেমপ্লেট ব্যবহার করা যায়। একদিনের ছুটির জন্য ৫ পেজের ইমেইল লেখার কোন মানে হয়না

“Hi (Manager’s Name),

I’m emailing to inform you that I can’t make it to work today, (Date), as I’ve come down with a (your illness). I'll be available to answer emails if you need urgent help, but (Co-worker’s Name) will handle my workload today to ensure all deadlines are met.

Thank you for understanding,

(Your Name)

“urgent help” এর মানে হচ্ছে যে চেকিং ও ইমেইলের রিপ্লাই দেয়ার জন্য আপনাকে সারাদিন পাওয়্যা যাবে না। এটা ইঙ্গিত দিয়ে বোঝানো যে আপনার রেস্ট দরকার। আর যদি অফিস ইমেইলের রিপ্লাই দিতে চান তাহলে “urgent help” লেখার দরকার নেই।

২। পেইড লিভ ডে ব্যবহার করে অসুস্থতার জন্য ছুটি চেয়ে ইমেইল

সিক লিভ ডে ব্যবহার করে ছুটি চাইলে এই টেমপ্লেটটি দেখুন।


“Dear (Your Manager’s Name),

I won’t be able to report to work today because I’m under the weather and have a (symptoms you’re experiencing). I went to the emergency room last night and the doctor confirmed that I've got (doctor’s diagnosis).

The doctor prescribed (X days off from work) as I (need to rest, am contagious), so I asked (Co-worker’s Name) to take over my meeting with (Client’s Name) this afternoon. They'll also handle my pending tasks while I'm away. I'll be available via email for your urgent needs.

I’ve also attached the doctor’s note to this email. I'd appreciate it if you would forward this email with the attachment to HR so they can process my sick leave. Thank you for your help.

Regards,

(Your Name)”

হাসপাতালে না গিয়ে থাকলে হাসপাতালের কথা লেখা দরকার নেই। বরং লিখুন “visited the doctor”, যদি ডাক্তার দেখিয়ে থাকেন, তাহলে।

ইউএস ফেডারেল ল তে কোন কোম্পানির জন্য পেইড লিভ অফার করা বাধ্যতামুলক না। অনেক কোম্পানিতে তা নাও থাকতে পারে।

তাই পেইড লিভ চাওয়ার আগে আপনার ইমপ্লয়মেন্ট কন্ট্রাক্টে কি লেখা আছে তা চেক করে নিন।

৩। অনির্দিষ্টকালের অন্য ছুটি চেয়ে ইমেইল টেমপ্লেট

যদি শিওর না থাকেন, কয়দিনের ছুটি দরকার। তাহলে এই টেমপ্লেট ব্যবহার করুন।


“Dear (Manager’s Name),

I’m writing this to let you know that I can’t come to the office today. I’ve been feeling (sick, light headed, etc.) since (last night, yesterday, etc.), and only saw a doctor yesterday.

They diagnosed me with (your illness) and prescribed medication that will last for (X days). I feel a bit better now that the first dose of medication has taken effect, but I was advised to stay home because it will take time for me to fully recover.

I'll do my best to inform you if I can’t make it to work tomorrow, so that we can make some temporary arrangements for my workload. In the meantime, (Colleague’s Name) has agreed to look after my tasks for the day."

--------
Recommend Post




Post a Comment

Previous Post Next Post